03 September 2015

Revisited alarm clock - Ikea Hack

I don’t know about you, but I adore visiting Ikea.  
Some of my favourite things to look at are Ikea Hacks, which are simple ways to modify products from Ikea’s extensive range to more suit your style and taste. Since time to go back to school for children is near, I had a go at modifying one of Ikea’s cheapest products: the alarm clock for kid's room.
The Ticka clock  is a plain white alarm clock, despite its practicality it isn’t the most aesthetically pleasing clock in the world, but it's the perfect candidate for some crafty improvements.
I decided to use an old book pages, I've cut some images such as flowers and birds then glued on the clock as it was a decoupage. I used Mod Podge inside the clock and on the top of it.  I am a hardcore Mod Podge fan. I have used it since I first heard of it and I have always been happy with the results I get from it, The original "Matte" finish Mod Podge, great for all types of projects and most surfaces and the alarm clock is ready




Io non so voi, ma io adoro visitare Ikea.
Alcuni dei miei siti preferiti da guardare sono Ikea Hacks, che sono semplici modi per modificare i propri prodotti dell'ampia gamma di Ikea per soddisfare il vostro stile e gusto. Dal momento che il tempo di tornare a scuola per i bambini è vicino, ho modificato uno dei prodotti più economici di Ikea: la sveglia per la stanza del bambini.
L'orologio è una sveglia bianca semplice, nonostante la sua praticità non è l'orologio più esteticamente gradevole al mondo, ma è il candidato perfetto per alcuni miglioramenti. Ho deciso di usare le pagine di un vecchio libro, ho tagliato alcune immagini, tra cui fiori ed uccelli e poi lli ho incollati sull'orologio come se fosse una sorta di decoupage. Ho usato Mod Podge all'interno dell'orologio e sulla parte superiore di esso. Sono una fan accanita del Mod Podge. L'ho usato da quando ne ho sentito parlare e sono sempre stata felice dei risultati che ottengo con esso, L'originale "Matte" finitura Mod Podge, ideale per tutti i tipi di progetti e maggior parte delle superfici e la sveglia è pronta...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...